Teleporady
Warunki udzielania teleporad w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Medicor Sp. z o.o.
- Teleporady są to świadczenia zdrowotne udzielane na odległość m. in. w formie porady telefonicznej lub videorozmowy.
- Teleporady udzielane są przez lekarza, pielęgniarkę lub położną w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej.
- Termin teleporady ustalany jest z biurem przyjęć pacjentów pod numerem telefonu 18 353 15 17 lub przez e-mail: poz@medicor.info.pl
- Lekarz/pielęgniarka/położna kontaktuje się z pacjentem telefonicznie lub za pośrednictwem systemu teleinformatycznego w wyznaczonym przez biuro przyjęć terminie oraz potwierdza tożsamość pacjenta na podstawie danych, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. 1 o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz danych zawartych w dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru.
- Personel medyczny będzie kontaktował się z pacjentem w wyznaczonym przez biuro przyjęć terminie. Podjęte zostaną trzy próby kontaktu w odstępach nie krótszych niż 5 minut. Jeśli w tym czasie nie uda się połączyć z pacjentem, teleporada zostaje anulowana i należy umówić się na kolejny termin.
- Podczas teleporady lekarz/pielęgniarka/położna dokonuje oceny stanu zdrowia pacjenta i ustala czy teleporada jest wystarczająca dla problemu zdrowotnego czy też konieczna będzie wizyta osobista pacjenta w przychodni, wizyta domowa lub inne świadczenie medyczne.
- Podczas teleporady możliwe jest wystawienie elektronicznych dokumentów takich jak: recepta, skierowanie lub zwolnienie lekarskie lub wystawienie dokumentów w formie papierowej do odbioru w podmiocie leczniczym.
- Wystawianie pacjentowi skierowania na badania specjalistyczne, do poradni specjalistycznej lub szpitala musi mieć uzasadnienie medyczne.
- Pacjent podczas teleporady ma prawo do zgłoszenia woli osobistego kontaktu z lekarzem/pielęgniarką/położną.
- Personel medyczny informuje pacjenta o sposobie realizowania: e-recepty, e-skierowania, e-zleceń na wyroby medyczne, zleceń na badania dodatkowe np. badania laboratoryjne czy obrazowe, a także o możliwości założenia internetowego konta pacjenta (IKP).
Zachęcamy Państwa do aktywacji Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Jest to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, która umożliwia szybkie i bezpieczne sprawdzenie informacji o swoim stanie zdrowia. Więcej informacji o IKP.